עם הפנים קדימה: ההיסטוריה המרתקת של בייבי ביורן
כחברה בבעלות משפחתית שמנו את איכות חייהן של המשפחות בראש סדרי העדיפויות שלנו. את מנשא התינוק הראשון שלנו מכרנו כבר בשנת 1961 ומאז, אנחנו מקשיבים ולומדים מהורים וממומחים מכל רחבי העולם, מתוך מטרה אחת ברורה – ליצור עבור הורים ומשפחות פריטים ואביזרים חיוניים המעודדים קרבה וחום בינם לבין התינוק ושניתן להשתמש בקלות מדי יום. כי, בסופו של דבר, כל מה שאנחנו עושים, אנחנו עושים למען הדורות הבאים.
הצטרפו אלינו למסע מצולם מרתק במסע הארוך שלנו!
1961 – מותג נולד
ב-1960, ביורן ג’קובסון שהה בארצות הברית כאשר לפתע תפס אותו רעיון שפשוט לא הצליח להוציא מראשו. כשחזר לביתו בשבדיה, הרעיון שלו הפך למציאות והוא החל לייצר את טרמפולינת התינוק הראשונה ביחד עם גיסתו אלזה
1963 – טרמפולינות באישור רופאים
התינוקות באותם ימים של שנות ה-60 בילו את זמנם או על הרצפה או בעגלה שלהם. ביורן יצר קשר עם רופאי ילדים ומומחים אחרים לגבי הרעיון שלו ולאחר תגובתם הנלהבת נולד הרעיון המהפכני של הטרמפולינה.
1965 – הופכים להורים
ב-1962, פגש ביורן את לילמור, מעצבת טקסטיל, במסיבת ריקודים ונישא לה כעבור כמה חודשים. הזוג הצעיר הפך במהירות למשפחה בת ארבע נפשות. ילדיהם יואכים וסירי נולדו בהפרש של 11 חודשים בלבד, מה שאומר שהמשפחה חיה עם שני תינוקות צמודים כמעט בני אותו גיל
1964 – לוגו ושיווק
ביורן ואלזה, שניהם הורים לילדים קטנים, הבינו איך להגיע לאימהות צעירות וליצור עניין במוצרים שלהן ובשנה זו יצרו את הלוגו הראשון שלהם
1965 – משטח ההחתלה המתנפח
בתמונה נראה ביורן מחליף חיתולים בחולצה לבנה ועניבה(!). אבא שמחליף חיתולים היה מחזה מאוד יוצא דופן בשנת 1962. אבל עבור ביורן ולילמור, לאב תמיד היה תפקיד חשוב ביותר בחייו של תינוק קטן והם ראו בכך הייתה אבן יסוד ערכית ומשמעותית בפיתוח המוצרים של בייביביורן.
1968 – הסינר
כאשר בתם של ביורן וללימור, ליסה, הייתה מוכנה להתחיל לאכול בכוחות עצמה, הם היו המומים משיטת האכילה המפוזרת והמלכלכת של תינוקות בני גילה, והבינו מייד את הצורך בסינר יציב וניתן לכביסה.
1970 – מיכל הצעצועים
מיכל הצעצועים היה המוצר הנמכר ביותר בשנות ה-70, במיוחד בגרמניה. הוא יכול היה להכיל הרבה דברים מסוגים שונים, וכן, גם ילדים…
1973 – קרוב ללב
זו הייתה השנה בה השקנו את המנשא הראשון שלנו. ההשראה שלנו הגיעה מהקהילה הרפואית, שבאותה עת קידמה רבות את נושא הקרבה הפיזית החמה בין הורים לתינוקות קטנים. המנשא הראשון נקרא Close to Heart – קרוב ללב – וביורן תיאר את החוויה שלו כשנשא את בתו ג’וזפין קרוב לליבו כ”כמו ללכת על עננים”
החלפת חיתולים בשנות ה-70
ציוד להחלפת תינוקות היה חלק ממגוון המוצרים שלנו במשך עשרות שנים. התיק המיוחד הזה הפך למשטח החתלה נוח ובטוח והיה פופולארי מאוד במשך זמן רב.
טרמפולינת שנות ה-80
ג’נטלמנים צעירים אלה הופיעו בקמפיין על יציבות ועמידות המוצרים שלנו לאורך דורות
תיקי החתלה משנות ה-80
תיקי החיתולים שלנו היו פופולאריים מאוד והגיעו במגוון צורות ועיצובים לאורך השנים. זהו אחד הצבעוניים יותר, שעוצב כמובן על ידי לילימור
לול טיולים משנות ה-80
מיטת הנסיעות שלנו העשויה מעץ איכותי מצאה את דרכה אל לבבות של משפחות רבות ונשארה שם זמן רב. בהשוואה לגרסה הקלילה של היום, אז היה מדובר במוצר די כבד ומסורבל
1985 – צבעוניות מתפרצת
שנות ה-80 הביאו איתן קונספט עיצובי מלא בצבעוניות מתפרצת ומלהיבה בשלל עיצובים וסגנונות מיוחדים
אבות בפרסומות בשנות ה-80
לילימור הייתה נחושה בדעתה שגם אבות צריכים להיות חלק מהחומר השיווקי כבר בשלב מוקדם, מה שנחשב לשינוי מהפכני ומפתיע עבור מפיצים ושותפים רבים מחוץ לשוודיה
עיצוב בג’ינס בשנות ה-80
תיק ההחתלה הזה היה פופולארי מאוד בקרב ההורים. המרכז הלוגיסטי שלנו ממוקם בסמולנד, שבדיה, מאז הקמת החברה, וצילומים רבים התקיימו בקרבת מקום במהלך שנות ה-80
1991 – המנשא הקלאסי
למרות שהמנשא Close to Heart היה פופולארי מאוד באותם ימים, ביורן ולילימור שאפו ליצור מנשא שקל יותר להרכיב ולהסיר. בשנת 1991, השקנו את מנשא אוריג’ינל, שהציג אופציה לנשיאה כשפני התינוק מופנים לחזית והצטיין בעיצוב נייבי שיקי כובש. המכירות התפוצצו והמותג החל למצוא צרכנים חדשים במקומות אחרים בעולם
1994 – צבע חדש ואייקוני
כאשר המעצב שלנו יצר מאפיין אופנתי בשחור-לבן של מנשא אוריג’ינל, אנשים התקשרו ורצו לקנות את המנשא ה”שחור”. אפילו לילימור, שהייתה חלוצה בתעשיית מוצרי התינוקות עם הדפסי האופנה הקלאסיים שלה, היססה לעשות מוצר לתינוק שכולו בשחור. אבל מכיוון שהתגובה הייתה חיובית באופן מוחץ, היא יצרה במהרה מנשא בשחור חלק ומאז הוא הפך למוצר אייקוני נחשק
1997 – עיצובים קלאסיים
בשנה זו הצגנו קולקציה של הדפסי אופנה קלאסיים, כמו פסים ומשבצות, כדי להתאים את הסגנון והתלבושות של ההורים באותה עת. מסיבה כלשהי, דפוס הארלקין הקלאסי הזה, המאופיין במעויינים צבעוניים לא הפך לעיצוב נצחי ואייקוני
2000 – השראה חדשה
מאז שנות ה-90, המשפחה התרחבה עם עשרה נכדים חמודי, אותם כינו ביורן ולילימור “קינוח החיים”. עם הגעת הנכדים, נולדו גם רעיונות למוצרים חדשים
2005 – גמילה בסיר
סירים הם חלק מהמגוון שלנו מאז שנות ה-60. הם הגיעו בצורות וצבעים שונים כשבמשך זמן מה במהלך שנות ה-70 הצענו אפילו סיר שקוף שעוצב במיוחד עבור מעונות יום. מיותר לציין שזה לא היה הצלחה…
2013 – מנשא ONE נולד
נשיאת תינוקות הפכה יותר ויותר פופולארית עם השנים, והורים רצו לשאת את התינוקות שלהם לתקופות ארוכות יותר. זה הביא ליצירתו של מנשא וואן שלנו ובהמשך לעיצוב של מגוון מנשאים חדשים
2017 — #סיפורי אב
כשקולקציית #dadstories הושקה ב-2017 ואבות שיתפו את החוויות שלהם, לא היו תגובות מזועזעות או מחאות – אלא רק אהבה ותמיכה
2019 – דור שני
בשנת 2018, ביורן ולילימור העבירו את הבעלות המלאה לדור השני, לבנם החמישי, שכמובן גדל כל חייו עם מוצרי בייביביורן
עושים היסטוריה
רוצים להעמיק בהיסטוריה שלנו ולקרוא על כל האירועים החשובים שעברנו מ-1961 ועד היום? הנה הגרסה המלאה של ההיסטוריה שלנו.